При розробці комп’ютерної підтримки будь-якого предмета необхідно визначити:
а) які теми варто «підтримувати» комп’ютерними завданнями і для вирішення яких дидактичних задач;
б) які прорамні засоби доцільно використовувати для створення і виконання комп’ютерних завдань;
в) які попередні вміння роботи з ПК повинні бути сформовані у учнів;
г) які уроки доцільно робити комп’ютерними та як організувати комп’ютерне заняття.
1. Організація навчального процесу.
Використовувати один ПК і проектор доцільно, якщо:
а) не передбачена самостійна робота учнів;
б) потрібно провести комп’ютерні демонстрації для ілюстрації вивчаємого матеріалу;
в) передбачене представлення результатів проектної діяльності.
(Під час організації комп’ютерних лабораторних та самостійних робіт необхідний доступ в комп’ютерний клас. Роботу краще починати з фрагменту уроку тривалістю не більше 10 – 15 хвилин. Правила роботи, завдання, які будуть виконувати учні, необхідно роз’яснити до того, як вони сіли за комп’ютери.
Бажано, щоб на уроках, був присутній лаборант або вчитель інформатики).
2. Підготовка до уроку:
а) проглянути усі наявні інформаційні ресурси і дані програмного (мультимедіа) продукту;
б) зробити виборку з програмного продукту;
в) врахувати санітарні норми роботи учнів за комп’ютером (першокласникам дозволено проводити за комп’ютером 10 хвилин, учням 2-5 класів не більше 15 хвилин, учні 6-7 класів можуть працювати за комп’ютером 20 хвилин, учні 8-9 класів – 25 хвилин; учні 10-11 класів на першому уроці можуть знаходитись за комп’ютером 30 хвилин, а на другому уроці - 20 хвилин).
3. Організацію контролю знань, вмінь і навичок учнів доцільно проводити у вигляді тестування за допомогою комп’ютера, залучати учнів до співпраці, наприклад, до уроків узагальнення та систематизації знань потрібно пропонувати учням виконати проектні та творчі роботи:
а) комп’ютерні презентації;
б) веб-сторінки про історію розвитку теми, про застосування вивчаємого матеріалу в інших галузях знань.
4. На етапі розуміння та закріплення учнями нових знань доцільно використовувати ЕППЗ.
( При виборі програмного педагогічного комп’ютерного засобу (ППКЗ) навчання треба аргументувати необхідність його використання в освітньому процесі, тобто:
а) яких цілей хотілось би досягнути з їх допомогою (розвиток логічного мислення, комунікабельності, швидкості реакції і т.д.);
б) які з наявних ППКЗ допоможуть добитися найкращих результатів;
в) які об’єкти будуть цікаві та доступні учням).
5. Пояснення нового матеріалу проводити з використанням комп’ютерних презентацій, як джерела навчальної інформації та наочного посібника.
Відчувається активна робота в творчій групі :)
ОтветитьУдалить