среда, 24 ноября 2010 г.

Методичні рекомендації педагогічним працівникам щодо оптимізації освітнього процесу шляхом впровадження ІКТН.



При розробці компютерної підтримки будь-якого предмета необхідно визначити:




а) які теми варто «підтримувати» компютерними завданнями і для вирішення яких дидактичних задач;
б) які прорамні засоби доцільно використовувати для створення і виконання компютерних завдань;
в) які попередні вміння роботи з ПК повинні бути сформовані у учнів;
г) які уроки доцільно робити компютерними та як організувати компютерне заняття.
1. Організація навчального процесу.
Використовувати один ПК і проектор доцільно, якщо:
а) не передбачена самостійна робота учнів;
б) потрібно провести комп’ютерні демонстрації для ілюстрації вивчаємого матеріалу;
в) передбачене представлення результатів проектної діяльності.
(Під час організації комп’ютерних  лабораторних та самостійних робіт необхідний доступ в комп’ютерний клас. Роботу краще починати з фрагменту уроку тривалістю не більше 10 – 15 хвилин. Правила роботи, завдання, які будуть виконувати учні, необхідно роз’яснити до того, як вони сіли за комп’ютери.
  Бажано, щоб на уроках, був присутній лаборант  або  вчитель інформатики).

2. Підготовка до уроку:
а) проглянути усі наявні інформаційні ресурси і дані програмного (мультимедіа) продукту;
б)  зробити виборку з програмного продукту;
в) врахувати санітарні норми роботи учнів за компютером (першокласникам дозволено проводити за компютером 10 хвилин, учням 2-5 класів не більше 15 хвилин, учні  6-7 класів  можуть працювати за компютером 20 хвилин, учні  8-9 класів – 25 хвилин;  учні 10-11 класів на першому уроці можуть знаходитись за компютером 30 хвилин, а на другому уроці - 20 хвилин).

3. Організацію контролю знань, вмінь і навичок учнів доцільно проводити у вигляді тестування за допомогою комп’ютера, залучати учнів до співпраці, наприклад, до уроків узагальнення та систематизації знань потрібно пропонувати учням виконати проектні та творчі роботи:
а) компютерні презентації;
б) веб-сторінки про історію розвитку теми, про застосування вивчаємого матеріалу в інших галузях знань.

4.  На етапі розуміння та закріплення учнями нових знань  доцільно використовувати ЕППЗ.
(  При виборі програмного педагогічного компютерного засобу (ППКЗ) навчання треба аргументувати необхідність його використання в освітньому процесі, тобто:
а) яких цілей хотілось би досягнути з їх допомогою (розвиток логічного мислення, комунікабельності, швидкості реакції і т.д.);
б) які з наявних ППКЗ допоможуть добитися найкращих результатів;
в) які обєкти будуть цікаві та доступні учням).

5. Пояснення нового матеріалу проводити з використанням компютерних презентацій, як джерела навчальної інформації та наочного посібника.

1 комментарий:

  1. Відчувається активна робота в творчій групі :)

    ОтветитьУдалить